dk biler bliver sendt til udlandet som aldrig før, mange forhandlere køber dk biler op for at sælge dem videre i udlandet og vigtigst af alt,,, for at få afgiften tilbage, når man eksporterer en dk bil til tyskland så får man nemlig afgiften tilbage. det er en god forrettning fordi at vi har sådan en høj afgift på dk biler.
Nu laver vi et eksempel, en ikke så populær bil som eks. Kia Saphia koster ikke så meget fordi at bilen er så dårlig i forhold til hvad vi betaler for den, vi betaler nemlig meget afgift. i tyskland, er bilen i orden fordi at prisen er efter hvor meget man får, man får altså ikke ret meget for denne dk bil, hvis vi siger at man giver 25000 for den i dk, så regner skat med markedsprisen som ligger på 40000 kr i følge pris og alder. man får altså ca. 20000-25000 tilbage i afgift for den, det er altså allerede nu en god forretning. Hvis man så sælger den i tyskland får man ca. 15000kr for den.
Det vil sige at man har tjent ca. 15000kr for en indvistering på ca. 25000 og en masse tid. det er en rigtig god forrettning.
Det samme sker den anden vej rundt med biler som er meget populære, feks. Honda Civic, de bliver importeret i vildskab, og der bliver betalt lille afgift og meget for bilen fordi at den er populær. Specielt hvis bilen er smart med skørter er det rigtig godt, dem kan man nemlig tage af inden man kører til afgift tagning med den. Så er den jo ikke så flot, og det skal man jo ikke betale afgift af. Så ved import er der altså også penge at tjene, bare man vælger de rigtige biler.